­

הרשמה לאתר

להמשך תהליך הרכישה עליך להיות רשום באתר

כניסת משתמשים רשומים

שם משתמש (דוא''ל) *
סיסמא *
arrow Iconהתחבר שכחתי סיסמא


הרשמה לאתר


הרשם לאתר על מנת לרכוש תקנים, להרשם להדרכות המכון ולהשאר מעודכן בכל הנעשה בעולם התקינה. לאחר הרשמה תוכל לצפות בתקנים שלך באיזור האישי באתר, לרכוש קרדיט או תקליטורי תקנים ועוד




arrow Iconהרשמה
תקנים בסל הקניות שלך
סה"כ: ש"חלתשלום

מילון מונחים תוצאות

 

מילון טכנולוגיות המידע
חפש

חיבור נמצאו 24 מונחים

  • שפת מחבר authoring language

     בהיפרמדיה ובמולטימדיה - שפה עילית המאפשרת למשתמש ליצור יישומי מולטימדיה או היפרמדיה חדשים
    דוגמות:
    Delphi, Java, Lingo.
    הערות:
    1. בתקן הישראלי ת"י 1080 חלק 7 תורגם אותו מונח באנגלית למונח העברי "שפת לומדה"
    2. מקובל גם המונח "שפת מְחַבֵּר".

  • קישור מגדר מחבר author-defined link

     קישור-על המוגדר תוך כדי פיתוח יישום היפרמדיה.

  • נתיב מגדר מחבר author-defined path

     נתיב היפרדמיה המוגדר בתוך כדי פיתוח יישום היפרמדיה.

  • קישור מגדר משתמש user-defined link

     קישור-על הנוצר בפיקוח משתמש כשמיישמים היפרמדיה.

  • נתיב מגדר משתמש user-defined path

     נתיב היפרמדיה המוגדר על ידי משתמש ומאוחסן על ידי יישום היפרמדיה לגישה קלה בעתיד.

  • תסריט script

     בהיפרמדיה ובמולטימדיה - מִפרָט המסביר כיצד להציג עצמי-על למשתמש וכיצד לטפל בקלט מן המשתמש.

  • סרטה, תכנת תסריט Scriptware\ script software

     תוכנה שנִתכנה ליצירת תסריטים.

  • צומת שומר מקום place-holder node

     צומת היפרמדיה היכול להכיל את הכותר שלו, את המזהה הייחודי שלו, ותיאור קצר של הנתונים שיהיו מסומכים לו.
    הערה:
    צמתים שומרי-מקום משמשים במהלך הכנת תֶכֶן מפורט.

  • במה stage

     במולטימדיה - מרחב לוגי הממופה לתוך מדיית הצגה, שבה מתבצע יישום המולטימדיה.

  • שחקן actor

     במולטימדיה - עצם מולטימדיה הידודי מונפש המשמש בַּיישום.

  • פיה sprite

     ישות ויזואלית הנעה לפני רקע נתון כדי ליצור מעקובת מונפשת.

  • להקה cast

     רשימת שחקנים ביישום מולטימדיה.

  • הרכבה montage\ compositing

     1. במולטימדיה, תמונה המורכבת מעצמי-על רבים מגובבים וסמוכים.
    2. בעיבוד תמונות, התהליך שבו מניחים תמונה אחת על אחרת לשם יצירת תמונה אחת.
    הערה:
    ראו גם ת"י 1080-30 בינה מלאכותית – ראיית מחשב

  • מנשק שער משתף Common Gateway Interface

     מִנְשָק מתוקנָן לחילופי פרמטרים בין מסמכי-על לבין יישומים.
    הערה:
    CGI מתוקנָן על ידי כוח המשימה ההנדסי של האינטרנט (IETF).

  • רצועה track

     במולטימדיה - מדיית ייצוג המפנה אל נתוני מיצג מולטימדיה, היכולים להיות מאוחסנים בהתקן אחסון.
    1.1. דוגמה:
    הנתונים יכולים להיות נתוני הנפשה המחולקים לרצועות שונות, שכל אחת מהן היא מדיית-ייצוג של סוג נתונים מסוים, כגון: תמונות, קול או טקסט.
    הערה:
    ראו - מיצג מולטימדיה. בחלק זה

  • מערכת תיאום זמן time coordinate system

    במולטימדיה, במיצג מולטימדיה - מערכת המספקת הֶקשר להערכת מעבַר זמן באמצעות הגדרת ציר זמן למדידת זמן.
    הערות:
    1.מערכת תיאום זמן מאפשרת לקשור את מבני הנתונים של המדיות של מיצג מולטימדיה תוך שימוש ב"שנייה" כיחידת זמן משותפת.
    2. ראו - מיצג מולטימדיה בחלק זה.

  • יחידת זמן time unit

    במולטימדיה, במערכת תיאום זמן - יחידת-מידה (יחידת-חלוקה) בסיסית למדידת זמן.
    הערה:
    יחידת זמן במערכת תיאום זמן שווה ל-סולם זמן שניות. לדוגמה, אם סולם הזמן הוא 60, יחידת הזמן היא
    1/60 שניות.

  • משך duration

    במולטימדיה, במערכת תיאום זמן - אורך של מדיה (כגון מיצג מולטימדיה) המבוטא כמספר יחידות הזמן שבו.
    דוגמה:
    במערכת תיאום זמן שסולם הזמן שלה הוא 60, מיצג שהמֶשך שלו 180 משמעותו מיצג באורך 3 שניות.

  • סולם זמן time scale

    במולטימדיה, במערכת תיאום זמן - גודל המבטא מספר יחידות זמן בשנייה.
    דוגמה:
    סולם זמן 26 פירושו, ש26- יחידות זמן עוברות בשנייה, וכל יחידת זמן היא 1/26 שניות.

  • בסיס זמן time base

    במולטימדיה, במיצג מולטימדיה - וקטור זמן המגדיר את נקודת הזמן ואת המהירות שבה חולף הזמן במיצג.
    הערה:
    ראו נקודת זמן בחלק זה.

  • קצב rate

    במולטימדיה, במיצג מולטימדיה - גודל המבטא את הכיוון והמהירות של המיצג על ציר הזמן.
    הערות:
    1. כדי לחשב את מספר יחידות הזמן שעוברות בשנייה יש להכפיל את המהירות בסולם הזמן.
    2. ממהירות שלילית פירושה תנועה אחורנית לאורך נתונים של מדיה (כגון מיצג מולטימדיה).
    3. בסיס זמן מתפקד בהקשר של מערכת תיאום זמן שעליה הוא מבוסס.
    דוגמה:
    במערכת תיאום זמן, שסולם הזמן שלה הוא 60, אם המהירות של בסיס הזמן היא 1, יעובדו 60 יחידות זמן בכל שנייה. אם המהירות היא ½ יעובדו 30 יחידות זמן כל שנייה. אם המהירות היא 2, יעובדו 120 יחידות זמן כל שנייה.

  • סימני עריכה markup

    סימנים המשולבים בתמליל כדי להנחות את הצגתו.
    דוגמות:
    תגים, הוראות עיבוד, קישורי-על.

  • מיצב מולטימדיה movie

    במולטימדיה, הפקת מולטימדיה הנראית לצופה כסרט קולנוע.
    הערה:
    במיצג מולטימדיה משולבות כמה רצועות. כל רצועה מתייחסת למדיה המכילה נתונים, כגון תמונות או קול, המאוחסנים על דיסקים, תקליטורים או התקנים אחרים.

  • נקודת זמן time value

    במולטימדיה, במערכת תיאום זמן - נקודה בזמן המבוטאת במונחי סולם הזמן של המערכת.
    דוגמה:
    במערכת תיאום זמן שסולם הזמן שלה הוא 60, נקודת הזמן 180 שקולה לנקודת הזמן המוחלט (השנייה השלישית).