­

הרשמה לאתר

להמשך תהליך הרכישה עליך להיות רשום באתר

כניסת משתמשים רשומים

שם משתמש (דוא''ל) *
סיסמא *
arrow Iconהתחבר שכחתי סיסמא


הרשמה לאתר


הרשם לאתר על מנת לרכוש תקנים, להרשם להדרכות המכון ולהשאר מעודכן בכל הנעשה בעולם התקינה. לאחר הרשמה תוכל לצפות בתקנים שלך באיזור האישי באתר, לרכוש קרדיט או תקליטורי תקנים ועוד




arrow Iconהרשמה
תקנים בסל הקניות שלך
סה"כ: ש"חלתשלום

מילון מונחים תוצאות

 

מילון טכנולוגיות המידע
חפש

חיקוי התנהגות אנושית נמצאו 18 מונחים

  • היתגלמות embodiment

    תחושת נוכחות גופנית של משתתף בעולם מדומה שבה יש אפשרויות רבות לעיצוב הפלסטי של ייצוג הגוף.

     

  • זיהוי מחווה gesture recognition

    פירוש תנועות יד או גוף על ידי מחשב כפקודות לפעולה.

     

  • מזמינות affordance

    האמצעים המשמשים לכניסה לעולם מדומה ולהפיכתו לחלק מהחוויה של המשתתף/המשתמש.

     

  • משיש haptic

    שניתן לחוש אותו באמצעות מגע, לחץ, טמפרטורה, פיתול וכדומה, המועברות על ידי עור, שריר, גיד או מִפרָק.
    הערה: ביישומי מציאות מדומה התואר "משיש" מייצג גם חושים נוספים על חושי המישוש, כגון ראייה או שמיעה.

  • תצוגה משישה haptic display

    בעולם מדומה - עצם מחולל-מחשב שהוקנו לו תכונות פיזיקליות (שדות כוח, מומנט פיתול, חיכוך, חום, לחץ וכדומה) שהאדם המהדד עם העצם יכול לחוש בהם.

     

  • מינשק מישושי haptic interface

    מנשק העושה שימוש בכל החיישנים הפיזיים המספקים לאדם תחושת מגע ברמת העור, ומשוב כוח בשרירים ובמפרקים.

  • רמז חזותי visual cue

    נתונים חזותיים על אודות עצמים, המספיקים כדי לספק מידע על הכיוון ועל האַיּוּת שלהם.

  • מחווה gesture

    תנועת יד הניתנת לפירוש כסימן, איתות או סמל.

     

  • קלט מחוות gestural input

    גילוי וזיהוי של תנוחת גוף (כגון כיוון הידיים והאצבעות, תנועת עין) כאמצעי להזנת קלט.

  • שש דרגות חיפוש six Degrees Of Freedom

    שישה פרמטרים המאפיינים תנועה במרחב [קדימה-אחורה, ימינה-שמאלה, למעלה-למטה, גלגול (roll), סִבְסוּב (yaw) ועִלרוּד (pitch)].

  • קינמטיקה ישירה Forward Kinematics

    חישוב מיקומה של נקודת הקצה לפי הקואורדינטות של זרוע המורכבת ממקטעים קשיחים וממפְרקים (שרשרת קינמטית), כפונקצייה של אורך המקטעים וזוויות המפרקים.

  • קינמטיקה הפוכה Inverse Kinematics

    חישוב זוויות המפרקים של זרוע המורכבת ממקטעים קשיחים וממפְרקים (שרשרת קינמטית), כפונקצייה של מיקום נקודת הקצה.

  • קלט כפפה glove input

    קלט מחוות של תנועת יד המנוטרת באמצעות כפפה שהותקנו בה חיישנים, והמתורגם לפקודות מחשב.

  • משוב כוח force-reflectance feedback

    הפעלת כוח פיזיקלי על ידי המערכת כמשוב למשתמש.
    דוגמות:
    - במדמה טיסה מוט ההיגוי מפעיל על ידו של המשתמש לחץ הזהה ללחץ האמיתי שמרגיש טייס;
    - במדמה נהיגה ברכב ההגה רועד לפי תנאי הדרך, דוושת הבלם מפעילה על רגלו של המשתמש לחץ המתאים לעוצמת הבלימה וכדומה.

     

  • משוב חשמלי לעור electrocutaneous feedback

    שיטת תקשורת במגע, המאפשרת למערכת להעביר מידע למשתמש באמצעות דפקים חשמליים במתח נמוך המועברים באמצעות אלקטרודות המוצמדות לעור.

  • סף בחילה barf zone

    סף ההידוד בתוך עולם מדומה שמעבר לו מתעוררת בחילה.

     

  • ניגוד רמזים clue conflict

    מצב של סתירה בין רמזים הנקלטים באמצעות החושים השונים.
    דוגמה: סתירה בין קלט חזותי לבין נתוני הכיוון של האוזן הפנימית, הנגרמת עקב פגור מופע במערכת.

     

  • מערכת קריאת שפתיים lipreading system

    מערכת לזיהוי דיבור המבוססת על זיהוי תנועות השפתיים של הדובר.