­

הרשמה לאתר

להמשך תהליך הרכישה עליך להיות רשום באתר

כניסת משתמשים רשומים

שם משתמש (דוא''ל) *
סיסמא *
arrow Iconהתחבר שכחתי סיסמא


הרשמה לאתר


הרשם לאתר על מנת לרכוש תקנים, להרשם להדרכות המכון ולהשאר מעודכן בכל הנעשה בעולם התקינה. לאחר הרשמה תוכל לצפות בתקנים שלך באיזור האישי באתר, לרכוש קרדיט או תקליטורי תקנים ועוד




arrow Iconהרשמה
תקנים בסל הקניות שלך
סה"כ: ש"חלתשלום

מילון מונחים תוצאות

 

מילון טכנולוגיות המידע
חפש

אסטרטגיות למידה נמצאו 26 מונחים

  • ניתוח סיבתי causal analysis

    באסטרטגיית למידה - ניתוח הנעשה על-ידי מעקב אחר הסיבות הסבירות להתרחשותו של אירוע נצפה, כגון כשל להשיג יעד.

  • למידה בעל פה rote learning

    אסטרטגיית למידה באמצעות צבירה ישירה של ידע חדש, בלי להסיק כל מסקנה מהמידע המסופק.
    הערה:
    למידה בעל-פה כוללת למידה ישירה על-פה של תיאורי מושג נתונים ולמידה על-ידי תכנות.

     

  • למידה מסתגלת adaptive learning

    אסטרטגיית-למידה באמצעות תיאום ידע פנימי על-פי ייעוץ ממקור-ידע חיצון או על-ידי התמרת מידע שזה עתה נרכש בהתאם לידע קיים.

     

  • למידה היריסטית heuristic learning

    אסטרטגיית-למידה שהתפתחה מתוצאות של ניסויים, של הערכה או של שיטות נסייה וטעייה.
     

  • למידה על פי הוראות learning by being told, Learning from instruction

    למידה בעל-פה שבה רוכשים ידע ממקור-ידע חיצון בלי לברור או בלי להתמיר אלמנטים רלוונטיים מהמידע שסופק.

     

  • למידה על פי ייעוץ advice taking

    למידה על-פי הוראות שבה ההתנהגות הנוהלית משתנה בהתאם לייעוץ הכרזתי ממקור-ידע חיצון.
     

  • למידה תוספתית incremental learning

    למידה מסתגלת רב-שלבית, שבה מתמירים ידע הנלמד בשלב אחד כדי לאפשר קליטת ידע חדש המסופק בשלבים עוקבים.

  • למידה בפיקוח supervised learning

    אסטרטגיית-למידה שבה בודקים את נכונות הידע הנרכש על-ידי משוב ממקור-ידע חיצון.
     

  • למידה שלא בפיקוח unsupervised learning

    אסטרטגיית-למידה שבה צופים בישויות שונות ומנתחים אותן, וקובעים שניתן לבצע הקבצה של כמה תת-קבוצות למחלקות מסוימות, בלי לבדוק את נכונות הידע הנרכש על-ידי משוב ממקורות ידע חיצוניים.

  • למידה על ידי גילוי, למידה על פי צפייה Learning by discovery, Learning from observstion

    למידה שלא-בפיקוח באמצעות יצירת טקסונומיה או הסקה של כללים או חוקים חדשים אודות תחום, על-ידי תיאור סדירויות בנתונים הנצפים.

  • למידה איכלולית, אינדוקטיבית inductive learning

    אסטרטגיית-למידה המבוססת על אִכלולים הנובעים מִיֶּדע, מדוגמות או מתצפיות שסופקו.
     

  • למידה על פי הדגמים learning from examples

    למידה אִכלולית של מושגים, על-ידי הסקת תיאור-מושג כללי מדוגמות, וייתכן גם מדוגמות נגדיות לאותו מושג.
    הערה:
    למידה על-פי דוגמות רועשות או שאינן מוגדרות היטב, היא צורה מתקדמת של למידה על-פי דוגמות.

  • דוגמא והדגם חיובי positive example, instance

    דוגמה המתאימה למושג שיש ללמוד והעשויה לגרום להכללת המושג.


     

  • דוגמא והדגם שלילי negative example

    דוגמה נגדית למושג שיש ללמוד והעשויה לצמצם את תחום תיאור המושג.

  • הדגם כמו-חיובי, החטאה קרובה near-miss

    הֶדגם שלילי למושג שיש ללמוד, הדומה להדגם חיובי של אותו מושג והעשוי לעזור לבודד את מאפייניו המשמעיים של המושג.
     

  • למידה מבוססת-מקרים case-based learning

    אסטרטגיית-למידה באמצעות השוואת בעיה נתונה עם קבוצת בעיות שנפתרו מקודם ושימוש בפתרונות שלהן לפיתוח פתרון הבעיה הנתונה.
    הערה: 
    לאחר אימות מוצלח מוסיפים למסד-מקרים את הפתרון שפותח על-ידי למידה מבוססת מקרים ואת הבעיה המתאימה.

  • למידה אפרוטית ודדוקטיבית deductive learning

    אסטרטגיית-למידה שבה מסיקים ידע חדש מִיֶּדע קיים על-ידי הַתמרוֹת מְשַמרות-אמת של קביעות.
    הערות:
    1. למידה אִפרוטית מובילה בדרך-כלל להתמחות הידע הקיים.
    2. למידה אִפרוטית כוללת ניסוח מחדש של ידע, הידור ידע והתמרות מְשַמרות-אמת אחרות.

  • למידה אנליטית analytic learning

    צורה מתקדמת של למידה אִפרוטית, שבה גוזרים ידע מופשט או מובנה מִיֶּדע תפעולי ומִיֶּדע תחומי.
     

  • הידור תפעולי operationalization

    הידור ידע על-ידי המרה מצורה הכרזתית לצורה נוהלית, כלומר לצורה תפעולית.
    דוגמה:
    המרת העצה "אל תתרטב" להוראות מפורטות על-ידי הסברים כיצד להימנע מהתרטבות במצב נתון.
    הערה:
    ראו גם למידה אנליטית.

  • למידה על פי אנלוגיה learning by analogy

    אסטרטגיית-למידה המשלבת למידה אִכלולית עם למידה אִפרוטית, כך שהאִכלולים קובעים את האוֹפיינים המשותפים של המושגים המושווים או המסומכים, והאִפרוטים גוזרים מאוֹפיינים אלה את המאפיינים הצפויים מהמושג הנלמד.
    הערה:
    למידה על-פי אנלוגיה דורשת את היכולת לגלות את הדַמְיוּת בין שתי בעיות ולהשתמש בכללים שפותחו
    במרחב בעיה אחד כדי לפתור בעיה במרחב בעיה אחר.

  • יחוס הצלחה או כשלון credit/blame assignment

    זיהוי ההחלטות או האופרטורים האחראיים להצלחה או לכישלון בהשגת יעד.

  • למידה על ידי חיזוקים reinforcement learning

    למידה המשתפרת על-ידי ייחוס הצלחה או כישלון.

     

  • למידה מנתיבי פתרון learning from solution paths

    למידה על-ידי חיזוקים המסתמכת על המתנה עד שיימצא נתיב-פתרון שלם לבעיה, כשמציינים כל תנועה לאורך נתיב-הפתרון בתור דוגמה חיובית וכל תנועה הגורמת סטייה מנתיב-הפתרון בתור דוגמה שלילית.

  • אסטרטגיית חונכות learning-apprentice strategy

    ייחוס הצלחה או כישלון הדורש צפייה במומחה ושימוש בפעולותיו כדי להבחין בין תנועות רצויות לתנועות לא-רצויות וכך למנוע חיפוש מיותר ולספק משוב מיָדי.
    הערה:
    לעתים קרובות מיישמים אסטרטגיית-חונכוּת לבנייה אוטומטית-למחצה של מערכות-מומחה.

  • למידה תוך כדי עשייה learning while doing

    למידה על-ידי חיזוקים המסתמכת על ייחוס הצלחה או כישלון תוך כדי חיפוש הפתרון, בניגוד ללמידה מנתיבי פתרון.
    הערה:
    למידה תוך כדי עשייה כוללת טכניקות לרישום לולאות ונתיבים ארוכים שלא-לצורך, נתיבים ללא-מוצא וכשלים, כדי להתקדם אל מטרה.

  • למידה גנטית genetic learning

    למידת-מכונה המבוססת על אלגוריתם-סיווג חִזרוּרי הבורר זוגות של מסַווגים על-פי חוזקם ומשים אופרטורים גנטיים לזוגות כדי ליצור צאצאים, שהחזקים שבהם מחליפים את המסַווגים החלשים ביותר כדי ליצור כללים סבירים חדשים כשמתברר שהכללים הזמינים אינם נאותים.
    הערה:
    הכינוי "גנטי" מקורו בתחום הגנטיקה הטבעית שבו הוא קשור לתורשה, להשתנות הצורונים (species) ולהישארוּת בחיים של המותאמים ביותר.